Conditietest

Optimaal trainen begint met een inspanningstest om te bepalen wat de mogelijkheden zijn. Op die manier kunnen we samen realistische doelen stellen.


  • Baseline (begin) lactaat;
  • Hoe verloopt de accumulatie (HRF & lactaat t.o.v. snelheid per stap);
  • Eindlactaat en maximale hartslag;
  • Getraindheid in zowel Base Endurance (LT1/VT1) als omslagpunt (LT2/VT2 – MLSS), wat overeen komt met de 3 energiezones (fig. 1)
  • Onderverdeling in verschillende trainingszones, zoals: Hartslag, Tempo en Snelheid. Gekoppeld aan RPE-schaal.
  • Uw sterkten en focuspunten.
  • Dit alles zal vertaald worden in trainingszones die zowel HRF, Tempo en snelheid bevatten en gekoppeld aan een RPE-schaal (fig. 2).

Figuur 1: testresultaten. vo2max test Antwerpen

Figuur 2: de trainingszones. vo2max test Antwerpen

Waar rekening mee te houden?

  • Breng uw eigen hartslagmeter op de borst mee indien mogelijk;
  • Propere loopschoenen;
  • Sportdrank;
  • Handdoek;
  • Twee dagen voor de test geen intensieve inspanningen, kom uitgerust;
  • Eet voldoende, maar maag moet ledig zijn (ca 1h30 uur voor de test).

Wens je meer te weten te komen hoe ik een conditie en lactaatmeting afneem, en welke waarden ik gebruik om uw trainingszones af te bakenen. Of hoe ik alles integreer in schema’s of op welke manier ik jou kan coachen? Boek dan hier een gratis kennismakingsgesprek in.


Online afspraak
vo2max test Antwerpen

vo2max test Antwerpen

vo2max test Antwerpen




Onze diensten

Onze klanten aan het woord

Dankzij Kurt Van Soom liep ik mijn eerste marathon met een fantastisch gevoel uit. We hebben hier maanden naartoe gewerkt, met schema's per vier weken gebaseerd op mijn testing. Ik heb genoten van de eerste tot de laatste kilometer, dikke merci Kurt voor de professionele begeleiding, het advies én de motivatie!

Gea 28 jaar

Ik heb Kurt van Soom via google gevonden. Mijn eerste loopcoach. Ik wist niet wat te verwachten maar ik was aangenaam verrast. Hij is een persoonlijke coach en steunt wanneer ik het nodig heb, sportief en mentaal! Dankzij zijn geloof in mij en de goede samenwerking heb ik mijn eerste halve marathon onder de 2 uur kunnen doen. TOP Ik heb al een volgend doel en ik kijk er naar uit om samen met mijn coach te trainen!

Carolyn 32 jaar/Kunstenares

Kurt Van Soom, bedankt voor je professionele begeleiding! Ik voelde me bijna een toploper. Je schema en betrokkenheid waren een ideale boost en motivatie. Helaas, door omstandigheden, draait het anders uit maar ik ben hoopvol naar het vervolg

Stefano Bassi 28 jaar

Voor de eerste keer met een coach gelopen. Kurt Van Soom was een super toffe ervaring, schema om een marathon te lopen die spijtig genoeg niet doorgaat...maar de schema’s waren geweldig ben op 8 maanden tijd verbeterd op alle manieren qua hartslag en uithouding. Heel leuk met verschillende en aangename trainingen die worden bijgestuurd indien nodig support en feedback.

Carina 60 jaar

Hey Coach, nogmaals bedankt voor de schema’s en de tips voor de halve marathon in Etten-Leur. Uw professionele aanpak en gouden tips hebben zeker geholpen om mijn prestaties te bevorderen. De drang is er om verder te gaan met je.

Elie 49 jaar/Ondernemer

Dankjewel Kurt voor het afgelopen jaar! Dankzij jou heb ik een ommezwaai gemaakt in mijn leven. Gezonder eten en meer bewegen waardoor ik veel kilo’s ben afgevallen Ik meen het oprecht dat ik zonder jouw betrokken begeleiding het niet was gelukt. Dank daarvoor.

Bob 29 jaar/Ondernemer


Testing en coaching met hardloopcoach Kurt Van Soom
Boek een gratis kennismaking